LivetOmbord

Nya däcksluckor till en Nimbus 310 C

Fråga: Hej! Har frågat runt i handeln men inte fått ngt bra svar så jag frågar dig. Har en Nimbus 310 C från -97 vars däcksluckor i aktern är helt slut. Min fråga är vilket material som jag kan använda för att göra nya? Vissa påstår att Marinplywood inte kommer att hålla då noten kommer

Text: Redaktionen • 2014-05-05 Uppdaterad 2014-05-05

Fråga:

Hej!

Har frågat runt i handeln men inte fått ngt bra svar så jag frågar dig. Har en Nimbus 310 C från -97 vars däcksluckor i aktern är helt slut. Min fråga är vilket material som jag kan använda för att göra nya? Vissa påstår att Marinplywood inte kommer att hålla då noten kommer att ge sig men andra säger att det kommer gå bra, vad tror du? Jag tänkte lacka kanterna 5-6 gånger år 1 sedan ta hand om dem varje kommande år. Storleken på luckorna är 70 x 114 cm och skall vara snygga, tåla vikt, klara väta, och inte bli tokdyra.

Max

 

Svar:

Hej Max,

På sådana detaljer är jag inte rätt man att svara, utan föreslår kontakt med Nimbus Långedrag eller med ett varv i din närhet. Dom flesta varvsmänniskor är ganska kluriga med allt praktiskt, så fråga dom och betala för konsulttid om du väljer att göra jobbet själv.

 

Curt


Text: Redaktionen • 2014-05-05
LivetOmbord
Scroll to Top